Maak kennis met Pieter van der Velden
In de reeks ‘Maak kennis met’ leer je de winkeliers van het Wagnerplein kennen! Zij vertellen je wat Winkelcentrum Wagnerplein zo bijzonder maakt en wat de plannen voor het winkelcentrum voor hèn betekenen. Maak kennis met Pieter van der Velden, Supermarktmanager bij Albert Heijn.
Hoe lang ben je actief in Winkelcentrum Wagnerplein?
“Nog maar 4 weken! ” vertelt Pieter lachend. Hij vervolgt: “Maar ik werk al heel lang bij Albert Heijn. Ruim 25 jaar en met veel plezier. Ik heb al bij vele vestigingen in Brabant gewerkt en nu dus in Winkelcentrum Wagnerplein. Het ondernemen zat er bij mij als kind trouwens al in. Ik vond het fantastisch om winkeltje te spelen in de voortuin van mijn ouders. Ik maakte een foldertje en dat verspreidde ik op school. Na schooltijd kwamen mijn vriendjes dan bij mij kopen. Zo is het handelen dus al vroeg ontstaan!”
Is er een leuk moment of een bijzondere gebeurtenis te benoemen in de 4 weken dat je nu in Winkelcentrum Wagnerplein werkt?
“Zeker! Wat mij opvalt is dat de mensen hier zo open en benaderbaar zijn. We hebben hier een open kantoor en het leuke daarvan is dat klanten spontaan naar je toekomen. Soms is dat iets wat ze niet prettig vonden maar vaak ook gewoon een leuk praatje of een compliment.” Pieter vervolgt: “ Verder hebben wij onlangs hier in de kantine een lunch georganiseerd voor 15 oudere buurtbewoners en hun begeleiders. Ze vonden het fantastisch! Als ik zoiets kan doen voor ‘mijn’ buurt vind ik dat geweldig. Ik voel me hier al heel snel thuis.”
Wat verwacht je van de plannen voor het Wagnerplein?
Pieter: “Ik ben positief en denk in kansen. Er ligt hier een grote kans om het winkelcentrum weer mooi te maken en te moderniseren. Ik zie uit naar de nieuwbouw en de facelift die het winkelcentrum gaat krijgen. Dat geeft ook de buurt een jonger en frisser aanzicht. Zodra ook de parkeermogelijkheden weer goed zijn, verwacht ik dat er meer klanten komen. Maar dat klanten weer prettig op één plek al hun boodschappen kunnen doen is het belangrijkste. Tevreden klanten is tenslotte waar we het voor doen”.
Wat betekenen deze plannen voor de vestiging van Albert Heijn specifiek?
“De huidige winkel ziet eruit zoals Albert Heijn winkels 15 jaar geleden waren” zegt Pieter. “Klanten willen tegenwoordig toch op een andere manier boodschappen doen. Sneller en er is ook meer vraag naar verse producten. De nieuwe vestiging zal daarom bijvoorbeeld meer snellere mandjes-kassa’s krijgen. Het versgedeelte met delicatessen, kaas, brood en met name groente en fruit zal veel uitgebreider zijn. Gewoon een supermoderne, nieuwe winkel, helemaal van nu. Ik kan niet wachten!’ sluit Pieter af.